FAQ

Informatie en Veelgestelde vragen

Online boeken zorgt ervoor dat u zeker bent van een goede fiets tijdens uw verblijf. Het voorkomt wachttijden bij het ophalen, omdat wij al uw gegevens al in het systeem hebben staan. Betalen is gemakkelijk online mogelijk op de website, waardoor u de fiets direct kunt meenemen. 

  • De huurperiode varieert van 09.00 uur tot 18.00 uur in het hoogseizoen, tot 10.00 uur tot 17.00 uur in het laagseizoen.
  • Legitimatie verplicht.
  • Wij zijn gerechtigd om een borg te vragen.
  • U wordt geacht de fiets in goede staat te hebben ontvangen.
  • De huurder zal zorgvuldig omgaan met het gehuurde.
  • De fiets moet altijd en (met bijgeleverde ketting) op slot gezet worden.
  • Het is verboden met de fiets op het strand te komen.
  • Maximaal één persoon per fiets of twee op een tandem. Kinderen voor- of achterop in een kinderzitje.
  • De huurder is aansprakelijk voor schade aan het gehuurde, tenzij verhuurgarantie als optie is gekozen.
  • De huurder is zelf wettelijk aansprakelijk voor de schade aan derden toegebracht.
  • Bij verlies van de fietssleutel zal € 10.00 in rekening worden gebracht.
  • Gereserveerde fietsen staan tot 11.00 uur voor u klaar, tenzij er vooruit betaald is.
  • Bij te late inlevering zijn wij gerechtigd een extra volle daghuur in rekening brengen.
  • Bij diefstal wordt de dagwaarde in rekening gebracht, de huurprijs niet inbegrepen.
  • Het gebruik van de fiets is op eigen risico.
  • U wordt geacht bekend te zijn met de huurvoorwaarden.

Als u voor verhuurgarantie kiest dan bent u verzekerd voor:

  • Annuleren: zonder kosten tot 2 dagen (48 uur) voor aanvang van de huurperiode. (Restitutie binnen 5 werkdagen).
  • Schade: geen kosten verschuldigd bij schade aan gehuurde items, tenzij dit is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik.
  • Diefstal: vergoeding verschuldigd mits u de fietssleutel kunt overleggen. Aangifte bij de politie is verplicht.

Kosten van de huurgarantie

Citybike en vergelijkbaar, niet elektrisch: € 2,- per dag
E-bikes: € 3,50 per dag
Bakfiets elektrisch: € 4,50 per dag
Speciale fietsen: € 6,- per dag

U kunt bij ons een Verhuurgarantie afsluiten die recht geeft op 100% restitutie of verplaatsing van de reservering tot 2 dagen (48 uur) voor aanvang van de huurperiode.

Zonder verhuurgarantie zijn de voorwaarden als volgt:
– 100% restitutie tot 30 dagen voor aanvang van de huurperiode;
– 50% restitutie tot 7 dagen voor aanvang van de huurperiode. 

U krijgt de reeds betaalde huurprijs binnen 7 dagen teruggestort.

Hoewel wij dat in de meeste gevallen niet doen zijn wij gerechtigd om borg te vragen en het personeel kan u daarom verzoeken. Borg voor stads/kinderfiets 100 euro, e-bike/tandem/bakfiets 150 euro, e-bakfiets en speciale fietsen 200 euro.

Ook kunnen wij u vragen om u te legitimeren.

De fiets is niet automatisch verzekerd. U kunt een “verzekering” (Verhuurgarantie) tegen diefstal en schade afsluiten bij het huren van een fiets. 

In geval van diefstal of verlies van het Gehuurde (de fiets) moet u hiervan direct melding doen aan ons. Tevens moet u hiervan aangifte doen bij de politie van de gemeente waarin het voorgeval zich heeft voorgedaan.

In geval van diefstal of verlies stellen we de directe schade gelijk aan de dagwaarde van het Gehuurde. In dat geval dient u dus de dagwaarde van het Gehuurde te vergoeden. De huurprijs daarbij niet inbegrepen.

U kunt bij ons tegen betaling de Verhuurgarantie kiezen om kosten bij diefstal en meer uit te sluiten.

Graag zorgeloos op weg met een tour guide? Stuur een email naar info@lemonbike.nl met de gewenste datum, tijd en aantal personen. Dan gaan wij voor u kijken wat mogelijk is. 

Vervelend als u onbedoeld stil komt te staan. Bel ons op 085-4001006 en wij helpen u bij de beste oplossing. Alleen telefonisch bereikbaar tijdens openingstijden.

Maximale reisafstand voor pech onderweg – 30km vanaf Noordwijk.

Kleine reparaties of lekke band kunnen bij een locale fietsenwinkel hersteld worden op kosten van Lemonbike – bijvoorbeeld als u in Zandvoort of Scheveningen bent.

Heerlijk fietsen in de avond? U kunt de fietsen de volgende ochtend terugbrengen vóór 9.30 uur. Extra kosten 3 euro voor een standaard fiets en 6 euro voor elektrische fietsen. U kunt dit online boeken of in de shop aanvragen bij het ophalen van de fietsen.

Bij elektrische fietsen dient de accu ‘s nachts opgeladen te worden. Als dit niet het geval is brengen wij een extra daghuur in rekening.

Bij vragen over de verlengde daghuur kunt u contact met ons opnemen. 

De fietsen kunnen bezorgd worden bij het vakantie-adres of hotel. We bezorgen (brengen en ophalen) uw fiets(en) voor €15 euro in de regio Noordwijk – Noordwijkerhout – Katwijk. Vanaf 5 dagen huren bezorgen we gratis op uw vakantie-adres. 

In overleg kunnen we ook buiten de regio bezorgen, hierover kan contact opgenomen per mail. Kosten zijn afhankelijk van de afstand. 

Een bezorging boeken kan t/m 2 dagen voor aanvang.

Wij hebben speciale tarieven voor grotere groepen. Bel of mail ons voor meer informatie of prijsopgave. Ook kunnen wij grotere aantallen fietsen bezorgen bij evenementen.

Wij hebben in ons assortiment een Gazelle bakfiets met opvouwbare bak voor ruimtebesparing bij stalling. Hierin passen twee kleine kinderen en nog bagage. Dat geldt ook voor de elektrische bakfiets van Bakfiets.nl en de Dolly bakfiets. Ook beschikken wij over een elektrische bakfiets om een hond te kunnen meenemen. Hiervoor is ook een korf of bench beschikbaar.

Wij verkopen onze jong gebruikte fietsen na een of enkele seizoenen tegen zeer scherpe prijzen. Vraag ernaar in onze shop of kijk op www.tweedehandsfietsshop.nl 

De meeste fietsen van Lemonbike zijn nieuw aangeschaft. De Citybike en E-bike van Gazelle zijn de luxere modellen met vering en 7 versnellingen. De e-bike heeft een extra zware accu voor meer actieradius. De andere merken die wij voeren zijn Batavus, Giant, Phatfour, Loekie, Van Raam en Dolly bakfiets.

Privacy Statement of Lemonbike

9-1-2023

During the processing of personal data Lemonbike works conform the requirements of the applicable data protection legislation, like the General Data Protection Regulation.
This means we:

  • Clearly specify our purposes before we process personal data, by using this
    privacy statement;
  • Limit our collection of personal data to only the personal data needed for
    legitimate purposes;
  • First ask for explicit permission to process your personal data in cases where
    your permission is required;
  • Respect your right to access, correct or delete your personal data held by us.

 

Lemonbike is the party responsible for all data processing. In this privacy statement, we will explain what kind of personal data we collect and for which purposes withinour app Lemonbike App. We recommend that you read it carefully.If you have any questions regarding the processing of personal data, you can find thecontactdetails of Lemonbike B.V. at the end of this privacy statement.

 

Subscription

Via Lemonbike App you can take out a paid subscription. We use your personal data to complete the payment.
‍For this purpose, we use your invoice address, gender, phone number, email address, payment details and name and address details. We need this data because of our agreement with you. We store this information until you cancel your subscription. Certain types of personal data will be retained for a longer period with regards to the legal tax retention..

 

Access to portal

Within our portal, you can access a management environment where you can set, specify and change settings. We will keep track of your activities for proof.
For this purpose, we use your phone number, email address, name and address details and gender. We need this data because of our agreement with you. We store this information until our services to you have ended.

 

Contact form

You can use our e-mail address below for any information or complaints.

 

Sending newsletters

Once or twice a year we have a newsletter to inform those interested on news, tips and information about our products and services. Your e-mail address is automatically added to the list of subscribers.

For this purpose, we use your name and address details, gender, email address and phone number. We need this data because of our agreement with you. We store this information for one month after you cancelled your subscription.

You may cancel your subscription to our newsletter at any time. Each newsletter contains a link to unsubscribe from our newsletter.

 

Statistics and profiling

We keep statistics on the use of our app. These statistics help us to, for example, only show you information that is relevant to you. We may combine personal data to get to know more about you. We will of course respect your privacy at all times. If you do not want us to do these statistics, please let us know.
For this purpose, we use your email address, name and address details, gender and phone number. We do this on the basis of your consent. We store this information for one year.

 

Registration

Certain features of our service require you to register beforehand. You will have to provide some information about yourself and choose a username and password for the account that we will set up for you.
‍For this purpose, we use your payment details, gender, invoice address, name and address details, email address and phone number. We need this data because of our agreement with you. We store this information for three months after you closed your account.
‍We will retain this data so that you do not have to re-enter it every time you visit our website, and in order to contact you in connection with the execution of the agreement, invoicing and payment, and to provide an overview of the products and services you have purchased from us.

 

Promotion

Other than the advertisements on the website, we can inform you about new products or services:

  • by e-mail- via social media- per phone

You can object at all times against this promotional communication. Every e-mail contains a cancellation link. On social media, you can block us or use the cancellation option. You can also inform us when we call you. You can also inform us through your account. Further, you can inform us through the portal.

 

Location services

If necessary, we may collect your location data (GPS). If that is the case, you will be asked to grant consent beforehand.
This location data and other data can also be stored and processed by the provider of the navigation/mapping software, such as Google Maps, but the data could also be used by, for example, Google or Apple itself. We have no control over their actions. We recommend that you read the applicable privacy statement of the provider in question.

 

App Store

The app providing the service has been downloaded via a third-party app store. We have no influence on which personal data the provider will process or to what purpose it will be processed. We recommend that you read the applicable privacy statement of the provider in question.

 

Providing data to third parties

Except for the parties necessary to deliver the above mentioned services, we do not under any circumstance provide your personal data to other companies or organisations, unless we are required to do so by law (for example, when the police demands access to personal data in case of a suspected crime).

Our website may feature social media buttons. These buttons are used by the providers of these services to collect your personal data.

 

Statistics

We keep statistics on the use of our app.

 

Google Analytics

We use Google Analytics to track visitors on our website and to get reports about how visitors use the website. We accepted the data processing agreement from Google. We do allow Google to use information obtained by Analytics for other Google services, and we don’t anonymise the IP-adresses.

 

Security

We take security measures to reduce misuse of and unauthorised access to personal data. We take responsibility in the security of your personal data. We renew our security measures to ensure safe storage of personal data and keep track what might go wrong.

 

Changes to this privacy statement

We reserve the right to modify this statement. We recommend that you consult this statement on a regular basis, so that you remain informed of any changes.

 

Inspection and modification of your data

You can always contact us if you have any questions regarding our privacy policy or wish to review, modify or delete your personal data.

You have the following rights:

  • Right of access: you have the right to see what kind of personal data we processed about you;
  • Right of rectification: you have the right to rectify any personal data we have processed about you, if this information is (partially) wrong;
  • Right to complain: you have the right to file a complaint against the processing of your personal data by us, or against direct marketing;
  • Right to be forgotten: you can file a request with us to remove any personal data we have processed of you;
  • Right to data portability: if technically possible, you have the right to ask us to transfer your processed personal data to a third party;
  • Right to restriction of processing: you can file a request with us to (temporarily)restrict the processing of your personal data.

 

If you exercise any of the rights mentioned above, we might ask to identify yourself with a valid ID, to confirm it is your personal data. If so, it is important that you hide your social security number and photo.

We will usually respond to your request within 30 days. This term can be extended if the request is proven to be complex or tied to a specific right. You will be notified about a possible extension of this term.

 

Complaints

If you want to file a complaint about our use of personal data, please send an email with the details of your complaint to privacy@x.bike. We will look into and respond to any complaint we receive. If you think that we are not helping you in the right way, you have the right to file a complaint at the authority. For The Netherlands, this is the Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Contact details

Lemonbike
Nieuwe Offemweg 2a
Noordwijk
info@lemonbike.nl